Jubileum

Dit jaar vieren we dat we 20 jaar met Albert Heijn, 15 jaar met Etos en 10 jaar met Gall&Gall in de Nieuwstraat in Made zitten. We zijn enorm trots op deze mijlpaal en dat is een feestje waard.

We vieren dit door komend jaar tal van activiteiten te organiseren waar onze klanten en medewerkers van mee kunnen genieten.

Terugblik

Lidia kijkt terug!

Alweer bijna 36 jaar werk ik in deze winkel.Eerst 16 jaar onder de vlag van Primarkt en in 2001 werden wij als Primarkt medewerkers samengevoegd met de werknemers van Albert Heijn. Wat was dat een spannende tijd…!Deze overname was een hele operatie en als ik heel eerlijk ben was het in het begin niet altijd even gemakkelijk.Het was natuurlijk toch een smeltkroes van verschillende culturen en dat kan dan toch wel eens botsen.Maar uiteindelijk zijn we met zijn allen ( toen met plusminus 100 werknemers) tot een goed resultaat gekomen, want zie nu eens onze goedlopende AH die er staat met een team van pakweg 280 mensen!In de loop der jaren heb ik natuurlijk al heel wat werknemers zien komen en gaan.Er zijn inmiddels al collega’s met pensioen, maar ook veel tieners die als weekend- en avondhulp hier gewerkt hebben kregen op den duur toch elders een vaste baan, dus vertrokken weer.Zo gaat dat, er is een tijd van komen en een tijd van gaan.Echter, sommige weekendhulpjes zijn blijven hangen, die voelden zich zo goed thuis bij ons, dat ze gewoon hier zijn gebleven in een vast dienstverband.Het kan allemaal bij Albert Heijn Made!Veel voormalige collega’s die hier in hun jeugd hebben gewerkt kom je nu weer als klant in de winkel tegen met hun eigen kroost, en af en toe komen er zelfs alweer kinderen van oud werknemers ons team versterken.Wat uiteraard best bijzonder is.Ook de klanten groeien mee.Sommigen die ik nog gekend heb toen ze nog jonger waren, zijn nu al op “hoge” leeftijd.Soms horen we dat er een vaste klant is overleden, of ernstig ziek is, en geloof me, als je zoveel jaren dezelfde mensen aan de kassa krijgt, bouw je daar toch een band mee op, je maakt een praatje en leert mensen steeds beter kennen.En als je dan een bericht krijgt, dan ben je daardoor best geraakt!Regelmatig heb ik een uitvaart bijgewoond van een overleden AH klant, omdat ik een rouwkaart kreeg of gewoon omdat ik een laatste groet wilde brengen aan die persoon.Van bepaalde klanten krijg ik ieder jaar een verjaardagskaart, en ik stuur er ook een terug.Of als ik ziek ben, ligt wel eens een kaartje in de bus met “ik mis je”.Dat doet je goed!Ik denk dat ik inmiddels zowat half Made ‘van gezicht ‘ ken, maar namen zeggen mij meestal niets.  Pas als ik er een gezicht bij zie, kom ik erachter dat ik die persoon eigenlijk heel goed ken!Grappig is, dat klanten heel vaak wél weten wie ‘Lidia die bij AH werkt’ is, omdat wij een naambadge dragen.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Er zijn ook klanten die even snel om een boodschap komen, die geen behoefte hebben aan een praatje.Die willen zo snel mogelijk weer door, uiteraard ook helemaal prima!Voor deze groep hebben we sinds enkele jaren ook het zelfscanplein!Daar kan de klant snel afrekenen zonder in de kassarij te hoeven wachten.Verder is er in de winkel zelf natuurlijk in de afgelopen 20 jaar veel veranderd.Neem bijvoorbeeld de openingstijden.Ik heb nog meegemaakt dat de winkel elke dag van 9 tot 18 open was,Alleen op vrijdag een koopavond tot 21 uur. Maandagmorgen gesloten!Zaterdag om 17 uur dicht en op zondag gesloten.En nu zijn we dagelijks open van 07:00 tot 22:00 uur! Dat was 20 jaar geleden écht ondenkbaar!Vroeger bij de Primarkt was ik verantwoordelijk voor de nonfood afdeling.Dat was heel breed en afwisselend. Toen er Albert Heijn op de gevel kwam te staan ben ik bij de afdeling kassa terecht gekomen. Een hele tijd heb ik alleen maar kassawerk gedaan, maar tegenwoordig sta ik ook vaak op de zelfscanafdeling.En sinds kort ben ik zo nu en dan ook te vinden bij de kookdemo waar we wekelijks een recept uit de Allerhande klaarmaken om de klant te laten proeven.Dit is weer een nieuwe uitdaging en zo krijg ik weer wat meer afwisseling in mijn werk.Al met al, de afgelopen 20 jaar zijn voorbij gevlogen!Op naar de volgende mijlpaal zullen we dan maar zeggen!Dus beste klanten, ik hoop u allemaal snel weer op een van de bovengenoemde plekjes in onze winkel te mogen begroeten!Groetjes Lidia

Avond 4 Daagse Made

Onze eerste activiteit is de samenwerking met de organisatie van de 4Daagse Made. In verband met het coronavirus was er dit jaar een ‘Home Edition’. Ruim 650 wandelaars schreven zich in: een super opkomst en top prestatie!

Iedere wandelaar kreeg een 4Daagse vlag mee om tijdens de 4Daagse zijn/haar huis te versieren. De wandelaar die het huis op de leukste manier had versierd maakte kans op 1 minuut gratis winkelen bij Albert Heijn. Deze prijs werd gewonnen door de familie Hamers uit Lage Zwaluwe.

De Bingo

Onze tweede activiteit is de Bingo voor onze klanten. Samen met een aantal lokale ondernemers hebben we vele grote prijzen kunnen organiseren. Wanneer een klant een verticaal rijtje op de bingo kaart vol heeft, dan is er al een prijsje. Bij het ophalen van deze prijs ontvang je een gouden finalelot en met dit lot maak je kans op één van de vele hoofdprijzen.

Op de laatste zaterdag (10 juli) van de Bingo, is er een loterij van de gouden finaleloten. We nemen dan contact op met de winnaars.

Jubileum bier

In 1988 openden Jos en Corrie van Meel een Albert Heijn aan het
Burgemeester Smitsplein in Made. Met deze keuze zijn wij tot op de dag van vandaag erg blij. Het streven naar een zo goed mogelijke, klantvriendelijke en sfeervolle supermarkt is iets dat we dagelijks proberen voort te zetten. Daarnaast was Jos welbekend onder de Mayenèrs. Hij was actief betrokken bij de winkeliersvereniging en zorgde voor een lach als sauwelaar.

In 2001 mochten wij het bedrijf overnemen. Hier zijn wij Jos en Corrie erg dankbaar voor. Als eerbetoon hebben wij ons jubileumbiertje naar Jos vernoemd. Hij heeft dit dan ook dik verdiend. Joske is een blond bier van hoge gisting met nagisting op fles. Een smakelijk, pittig bier naar eigen recept. Fris, fruitig en kruidig van smaak.

 

Unieke shopper

Speciaal voor ons jubileumjaar hebben wij voor onze klanten een tas laten ontwerpen. Wij zijn trots op het resultaat.